• شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024

  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024
رئیس اتاق کرمان هشدار داد؛

خسارت سنگین قطعی‌گاز به صنایع کرمان

رئیس اتاق کرمان در نشستی با حضور استاندار، مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیران صنایع فولادی کرمان هشدار داد: ضرر قطع گاز شرکت های تولیدی استان در برخی روزهای فصل زمستان ده ها برابر بیشتر از میزان وصولی وزارت نفت از مصارف خانگی است...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: نیاز کشور به گاز به میزان کمبود گاز فعلی نیست که باید اصحاب رسانه برای کاهش مصارف خانگی و فرهنگ سازی در این زمینه کمک کنند. وی ادامه داد: اتاق کرمان می تواند در نشستی با واحدهای انرژی استان در رابطه با عدم نفع قطعی گاز، هزینه های نگهداری و ضررهای تولید را به طور کامل بررسی کنند و پیشنهادی مشخص برای مدیریت مصرف گاز ارائه دهند.
طبیب زاده، اظهار کرد: چندین سال است که اجرای خط یازدهم گاز کشور در استان به تعویق افتاده و اعلام شده که اجرای آن یک میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد اما اگر اجرا نشود واحدهای تولیدی استان در سال های آینده به دلیل کمبود گاز نمی توانند فعالیت کنند. استاندار کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: برای اجرای خط یازدهم گاز کشور نامه ای را به رئیس جمهور ارسال کرده ایم، شرکت گاز موافقت کرده و نامه به وزیر ارسال شده که باید پیگیری جدی در این زمینه صورت گیرد. محمدمهدی فداکار بیان کرد: با توجه به اجرای پروژه های توسعه ای در استان اگر این خط گاز اجرا نشود، ظرفیت تولید استان قفل خواهد شد و میزان بیکاری نیز افزایش می یابد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه قطعی گاز واحد‌های فولادی کرمان ضربه بزرگی به این کارخانجات می‌زند، گفت: امکان قطعی گاز کوره این کارخانجات وجود ندارد و شرکت ملی گاز باید تمهیداتی بیندیشد که با قطعی گاز کارخانه‌ها کمترین آسیب را ببیند. محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اینکه سهمیه گاز استان کرمان باید افزایش پیدا کند و راهکارهای کوتاه مدت برای تامین گاز پیگیری شود، افزود: در حوزه تامین برق شرکت‌های بزرگ کرمان کارهای خوبی انجام شده و نیروگاه‌های برق از طریق انرژی تجدیدپذیر در حال انجام است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9687
اخبار مرتبط
نظرات شما